Hloubková kontrola firmy při prodeji v době nejistoty – Lidské zdroje (HR)
16. 12. 2020
Tak jako i v jiných oblastech, je v době koronavirové krize také prověření oblasti lidských zdrojů (HR) do značné míry třeba přizpůsobit vzniklé situaci. Mnohem větší důležitost, než v předkrizovém období mají pracovně právní vztahy a motivace pracovníků přebírané firmy. Zasaženy náhlými změnami mohou být prakticky všechny oblasti, které spadají do klasické hloubkové kontroly, kterou provádí kupující a na kterou se prodávající musí připravit. V následujícím se podrobněji věnuji některým vybraným oblastem.
Jaký může být vliv na likviditu a finanční plán firmy?
I firmy, které běžně pracují s dobře předvídatelným vývojem likvidity a dobře odhadnutelným finančním plánem, mohou mít ze dne na den před sebou zcela jinou situace. Proto je důležité, aby měly připraveny různé scénáře, jaká opatření mohou v případě potřeby použít. Důvodem může být zavedení „Kurzarbeit“, nutnost placení mezd z důvodu překážek ze strany zaměstnavatele nebo nutnost financování výpadků ve výrobě a s tím souvisejících dopadů na vztahy s odběrateli.
Řízení výroby, vztah k dodavatelům a odběratelům
Nutnost operativních změn a zásahů v obsazení pracovišť v důsledku onemocnění nebo karantény klade zvýšené nároky na technickou přípravu výroby, řízení výroby a na koordinaci útvarů nákupu, prodeje a řízení lidských zdrojů. Zpravidla se jedná také o první otázky, které mohou značně ovlivnit možnost pružné reakce vzhledem k tomu, jak v případě negativního vývoje obchodní partneři, vč. pojišťovny, financující banky, dodavatelů a odběratelů, zareagují.
Důležitost přípravy krizových scénářů pro prezentaci kupujícímu
Tyto scénáře a jejich dobrá příprava a prezentace prodávajícím mohou do značné míry ovlivnit kupujícího a jeho tým poradců v jeho odhadování rizik a o tom, jak je kupovaný podnik na ně připraven. Je jistě lepší představit promyšlené postupy pro řešení eventuálních vzniklých problémů, než kupujícího nechat v nejistotě, jestli a jak se budou takové situace řešit a s jakými dopady.
Pokud máte zájem, rádi se s Vámi na toto téma můžeme nezávazně poradit, ať už osobně nebo nejprve telefonicky, případně přes web a můžeme se domluvit, jak bychom Vám mohli být nápomocni.
Těším se na případnou spolupráci.
Jan Vosecký, jednatel, COPRA spol. s r.o., moje emailová adresa jan.vosecky@copra.cz
Další články
Poradenství prodej firmy
Poradenství při prodeji firmy zahrnuje přípravu, stanovení hodnoty, tvorbu prodejní strategie, vyjednávání s kupci a podporu při zajišťování externích služeb v oblasti právního a daňového servisu. Prvním krokem je analýza finančních výkazů...
20. 9. 2024
PřečístZiskové firmy na prodej
Ziskové firmy na prodej představují atraktivní příležitost pro investory a podnikatele, kteří hledají stabilní, zavedené a výnosné podniky. Tyto firmy jsou často charakterizovány solidním finančním zdravím, stabilními příjmy a pozitivními růstovými...
19. 9. 2024
PřečístStrojírenské firmy na prodej
Zajímají Vás například strojírenské firmy na prodej? Z vlastní zkušenosti víme, že následující body mohou pozitivně ovlivnit rozhodování investorů, aby vstoupili do jednání Kvalitní výrobní procesy Správně fungující strojírenská firma...
19. 9. 2024
Přečíst